Veel gestelde vragen over privacy

FAQ privacy

Waarom verwerkt CVSN persoonsgegevens?

CVSN verwerkt met jouw toestemming persoonsgegevens zodat we naderhand kunnen communiceren over de gemaakte melding en de opvolging. Tevens bevordert het de kwaliteit van de administratie en de mogelijkheid om hierdoor ontwikkelingen te signaleren.  

Hoe lang worden mijn persoonsgegevens bewaard?

Bij CVSN bewaren we jouw persoonsgegevens zolang het noodzakelijk is om de belangen van jou of derden te behartigen. In het CMSS hebben we hiervoor vastgestelde maximale bewaartermijnen die je kunt vinden in onze privacyverklaring.

Worden mijn persoonsgegevens gedeeld met derden?

Casemanagers van CVSN vragen jou om toestemming voor het delen van persoonsgegevens met derden. Dit kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn voor een passende opvolging van jouw melding naar bijvoorbeeld de sportbond of een instantie zoals Slachtofferhulp Nederland. 

Mijn persoonsgegevens heb ik gedeeld, maar achteraf gezien had ik liever anoniem gemeld. Kan ik mijn persoonsgegevens laten verwijderen?

Ja. Het is altijd mogelijk om de toestemming tot verwerking van je persoonsgegevens in te trekken. Ga hierover vooral het gesprek aan met jouw casemanager. Het intrekken van de toestemming mag je mondeling doen, maar je kan het ook aan ons kenbaar maken door te mailen naar info@cvsn.nl. Jouw persoonsgegevens zullen dan worden verwijderd

Kan ik mijn melding nog intrekken of aanpassen?

Misschien heb je na lang wikken en wegen gemeld, maar voelt het achteraf niet goed. Bij CVSN gaan we hierover graag het gesprek met je aan. Als blijkt dat je graag de volledige melding ziet verdwijnen vragen wij je om een schriftelijk verzoek in te dienen tot intrekking van de melding door te mailen naar info@cvsn.nl. Dit verzoek wordt beoordeeld door CVSN aan de hand van vastgestelde kaders. Mocht je de melding aan willen laten passen, dan gaan we ook daarover graag met je in gesprek.